القلب حبره صريح




كتب د.عبدالله مباشر  رومانيا
  مجاراه شعرية
شاعر العرب حسين الزاهر
شاعرة العشق والرومانسية عايده عيد  لبنان

راجع تون راجع تصيح
جاي تشتكي وتقول جريح
ياما نصحتك انا
ظلمك مصيره بيوم يطيح
شاعر العرب حسين الزاهر

القلب حبره صريح
والعشق جرحه يصيح
ياما حضنتك أنا
وحبك بقبره جريح
    عايده عيد

ياقلب صافي معاك استريح
ومستعد أوقف ضد الريح
وانسى معاك كل العنا
منك لساني حلو وفصيح
         حسين الزاهر

يا روح تهوى المديح
اعشقك بالعربي الفصيح
وانسى معاك الأنا ...
خلاص يا عمري استريح
     عايده عيد

تدري جوي من غيرك قبيح
وعالمي وياك بحبك فسيح
يلي معاك احس بالهنا
يلي هواك عمره مريح
       حسين الزاهر

تدري نبضي على غيابك ذبيح
وعالمي بقربك مليح
يلي معاك احس اني انا
والهوى أمره صحيح
      عايده عيد

كيف اوصف حب كله صحيح
وبعدك عني خلاني طربح
نفسي ايه والله احضنك انا
والنهاية راح اقول اني منيح
        حسين الزاهر

احلف  بديني وبالمسيح
الوجع منك مريح
ولله لو ذقت العنا
ما ينتهي حبي ولا اظن انه يشيح
          عايده عيد

شاركه

عن احمدعبدالكريم

عالم العلم والمعرفة
    تعليقات بلوجر
    تعليقات فيسبوك

0 التعليقات :

إرسال تعليق

disqus

disqus